Investiţii pentru viitorul dumneavoastră (CSNR-48391)


 

Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”
- co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională

„Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”

 

PROIECT

„EFICIENTIZAREA ACTIVITĂŢII AUTORITĂŢILOR ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE DIN JUDEŢUL IALOMIŢA PRIN IMPLEMENTAREA UNEI SOLUŢII E-GUVERNARE PERFORMANTE”
- COD SMIS–CSNR 48391

 

Proiect co-finanţat prin fondul european de dezvoltare regională “

 

Consiliul Judeţean Ialomiţa, derulează începând cu data de 04.12.2013, data semnării contractului, proiectul “Eficientizarea activităţii autorităţilor administraţiei publice locale din judeţul Ialomiţa prin implementarea unei soluţii e-guvernare performante”-COD SMIS-CSNR 48391, co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare nr. 1141/321/04.12.2013, încheiat cu Ministerul pentru Societatea Informaţională.

Valoarea totală a proiectului este de 6.732.958,20 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 6.598.299,04 lei.

Proiectul se implementează în localităţile: Feteşti, Ţăndărei, Albeşti, Andrăşeşti, Borduşani, Buieşti, Colelia, Gheorghe Doja, Gheorghe Lazăr, Giurgeni, Ograda, Scînteia, Valea Ciorii, Valea Măcrişului, Vlădeni, pe o durată de 18 luni.

 

Obiectivul general al proiectului este creşterea eficienţei, eficacităţii şi calităţii serviciilor oferite de administraţia locală prin eficientizarea activităţii de înregistrare şi gestiune a Registrului Agricol şi a fluxurilor şi documentelor asociate activităţii operative a primăriilor, utilizând mijloace specifice tehnologiei informaţiei şi comunicaţiei.

Soluţia informatică ce va fi dezvoltată prin proiect va permite reducerea birocraţiei existente în aplicarea procedurilor administrative locale şi simplificarea metodologiilor de lucru folosite de personalul instituţiilor administraţiei publice locale implicate în proiect, contribuind astfel la soluţionarea operativă a numeroaselor aspecte administrative. Funcţionalităţile sistemului informatic vor permite astfel creşterea productivităţii şi calităţii serviciilor instituţiilor partenere implicate în proiect.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

- Îmbunătăţirea timpului de procesare a documentelor aferente Registrului Agricol şi activităţii operative a primăriilor;

- Obţinerea de economii în procesul de procesare şi stocare a înregistrărilor la nivelul administraţiei locale;

- Sporirea gradului de transparenţă a procesului de înregistrare şi gestionare a informaţiilor necesare pentru Registrul Agricol şi activitatea operativă a primăriilor;

- Eficientizarea fluxului de informaţii interne ale primăriilor şi în relaţiile cu alte instituţii;

- Creşterea accesului utilizatorilor la serviciile electronice moderne prin crearea posibilităţii de a interacţiona online cu administraţia publică, dar şi de a fi informaţi cu privire la ultimele noutăţi de interes public;

- Reducerea timpului alocat completării, depunerii de formulare, dar şi obţinerea informaţiilor de interes public în timp real, prin interacţiuni bi-direcţionale (cetăţean – administraţie publică, administraţie publică - cetăţean);

- Creşterea abilităţilor de utilizare a tehnologiei informaţiei de către beneficiarii sistemului SIMAP (Sistem informatic de monitorizare a activităţii primăriilor), utilizând cunoştinţe specifice dobândite în urma activităţilor de training.


 

Principalele entităţi care vor beneficia de implementarea proiectului sunt:

Beneficiari direcţi:

- cei 53 de participanţi la cursurile de instruire ce vor fi organizate prin proiect

Beneficiarilor indirecţi:

- Cetăţenii prin acces permanent la informaţii actualizate privind serviciile şi actele necesare pentru a solicita diverse documente de la autorităţile locale în ceea ce priveşte activitatea de Registru agricol şi activitatea operativă generală;

- Creşterea accesibilităţii serviciilor oferite de primărie în domeniul registrului agricol şi activităţii operative: serviciile pot fi accesate de pe internet oricând şi de oriunde;

- Interacţiune online cu administraţia publică şi informare cu privire la ultimele noutăţi de interes public.

- Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Economiei şi Finanţelor, Institutul Naţional de Statistică

- Serviciile comunitare pentru cadastru şi agricultură, Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Judeţean, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură

- Direcţiile teritoriale de statistică, Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală prin prisma verificării şi centralizării datelor primite în ceea ce priveşte Registrul Agricol

 

Detalii suplimentare puteţi obţine de la:

- Domnul Ştefan Muşoiu, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Ialomiţa
Tel.:02432/230600 Fax: 0243/232100, e-mail: cji@cicnet.ro

- Domnul Iulian Nicoară, coordonator proiect
Tel.:02432/230200 Fax: 0243/230250, e-mail: cji@cicnet.ro

 

 

 

categoria articolului 

fonduri europene, smis-csnr48391, 2013